تاریخچه و مفهوم تبلیغات

تاریخچه و مفهوم تبلیغات

دانلود مقاله تاریخچه تبلیغات
دانلود مقاله مفهوم تبلیغات
دانلود مقاله تاریخچه تبلیغات در جهان
دانلود مقالات رشته مدیریت رسانه
دانلود مقاله تاریخچه و مفهوم تبلیغات
دانلود مقالات مدیریت رسانه

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله رشته مدیریت رسانه

تاریخچه و مفهوم تبلیغات

 

مقدمه

تبلیغات، بازتاب تمدن و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی جوامع و كشورهای مختلف است و علاوه بر نقشی كه در افزایش فروش دارد، برای بهبود ارزش نام تجاری، تقویت جایگاه شركت در افكار عمومی، ایجاد یا تغییر نگرش‌های مخاطبان و تنظیم مناسبات تجاری نیز به‌كار می‌رود.واژه تبلیغات منشاء نسبتاً قدیمی دارد. اولین استفاده ثبت شده آن به سال 1622م،زمانی كه پاپ گریگوری پانزدهم «مجمع مقدس تبلیغ ایمان»  راتأسیس كرد، باز می‌گردد. به سبب تلاشهای وی، كلمه تبلیغات در كشور های پروتستان بار معنایی منفی  یافت، ولی در مناطق كاتولیك مفهوم ضمنی مثبت داشت، نظیر آموزش یا موعظه.

 

در كتب فارسی، واژه تبلیغ به معنای رسانیدن پیام یا خبر، امری را به دیگران شناساندن،امری را خوب یا بد وانمود كردن، و چیزی را بیش از حد جلوه دادن  آمده است.در فرهنگ لغت معین آمده است: تبلیغ یعنی رساندن پیام یا خبر و یا مطلبی به مردم؛  وابلاغ یعنی جای دادن موضوعی با انتشار اخبار توسط وسایل مختلف چون رادیو، تلویزیون، روزنامه، و… در اذهان عمومی. همچنین از تبلیغات به عنوان بخشی كه وظیفه آن پخش اخبار و پیامها و مطالب میان مردم به وسیله مطبوعات، رادیو، تلویزیون و … است  نام برده شده است.

 

«ابلاغ» در لغت به معنای «رساندن» است، و «تبلیغ» از نظر لغوی «رسانندگی» است. و مبلّغ «رساننده» است، رسانندة پیام‌ها و آموزه‌های ویژة تبلیغی. پیام و آموزه‌های مبلغ بسته به محتوایش، ماهیت تبلیغ را تعیین می‌كند.در دایرة المعارف آمریكا تبلیغ چنین معرفی شده است :تبلیغ شامل پیامهای شنیداری-گفتاری است كه از طریق وسایل تبلیغاتی با پرداخت وجه، مردم را به طریقی علاقه مند و موافق یك كالا، خدمت، فكر، نقطه نظر و یا مارك بخصوص می‌نماید.دیگراصطلاحاتی كه مترادف پروپاگاندا به‌كار می‌روند عبارتند از : دروغ ، فریب، دستكاری، جنگ روانی و شستشوی مغزی.پروپاگاندا در واقع انتقال یك ایدئولوژی و هدف مربوط به آن، مخاطب می‌باشد. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغ

تبلیغات

تاریخچه تبلیغات در جهان

 

 

 

فهرست مطالب

تاریخچه و مفهوم تبلیغات 1

1-1)تعریف و مفهوم تبلیغ: 1

1-2) انواع تبلیغ 7

تبلیغات نام تجاری (Brand advertising) 8

تبلیغات خرده‌فروشی (Retail advertising) 8

تبلیغات سیاسی (Political advertising) 8

تبلیغات كتاب راهنما (Directory advertising) 8

تبلیغات پاسخ مستقیم (Direct-response advertising) 9

تبلیغات پیشه- به- پیشه (Business-to-business advertising) 9

تبلیغات مؤسسه‌ای (Institutional advertising) 9

تبلیغات خدمات عمومی (Public services advertising) 9

تبلیغات تعاملی (Interactive advertising) 10

1-3) برخی ویژگی‌های تبلیغات 10

1-4) تاریخچه تبلیغات در جهان 12

1-5) وضعیت تبلیغات در جهان 17

فهرست منابع و مآخذ 21

 

 

////////////////////////////////////////////////////

دانلود مقالات و پایان نامه موضوع تبلیغات:

تبلیغات شهری – محیطی

بررسی تبلیغات تجاری در ایران و جهان

مبانی و ماهیت تبلیغات و تشریح روشهای نوین آن

استراتژی تبلیغات و عملكرد آن در ساخت آگهی های تلویزیونی

شگردهای تبلیغاتی و عملیات روانی دشمن علیه جوانان با تاکید بر فضای رسانه ای

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن

 

 

  • طرح مرتعداری فشم شهرستان شمیرانات

    طرح مرتعداری فشم شهرستان شمیرانات مرتعداری تیپهای گیاهی طرح مرتعداری فشم شناسایی تیپهای مرتعی ویژگیهای تیپهای مرتعی و شناسایی تیپهای مرتعی دانلود طرح مرتعداری فشم شهرستان شمیرانات همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک bsc…

  • انواع و ابعاد سبکهای فرزند پروری و عوامل موثر بر آن

    انواع و ابعاد سبکهای فرزند پروری و عوامل موثر بر آن سبك های فرزندپروری ابعاد سبكهای فرزندپروری دیدگاه های نظری سبك های فرزند پروری شیوه‌های فرزندپروری عوامل تاثیرگذار بر شیوه‌های فرزندپروری الگوهای فرزند پروری تحقیق در مورد سبك های فرزندپروری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی در صنعت بانکداری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی در صنعت بانکداری مبانی نظری داده کاوی در صنعت بانکداری دانلود مبانی نظری داده کاوی در صنعت بانکداری پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی در صنعت بانکداری مبانی نظری در مورد داده کاوی…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان

    پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی از…

  • پرسشنامه بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

    پرسشنامه بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند پرسشنامه ارزش ویژه برند پرسشنامه بسط برند پرسشنامه ارزش ویژه برند در شرکت کاله پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه…

  • میزان استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش منطقه مرند

    میزان استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش منطقه مرند مدیریت دانش در آموزش و پرورش اجرای مدیریت دانش در آموزش و پرورش استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش پیاده سازی مدیریت دانش در آموزش و پرورش امکان سنجی…

  • پروپوزال تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی

    پروپوزال تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی تشخیص نفوذ با داده کاوی تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی سیستم های تشخیص نفوذ بر پایه داده کاوی تشخیص نفوذ در شبکه با استفاده از داده کاوی تشخیص نفوذ با الگوریتمهای داده…

  • مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی

    مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی جریان کارگاهی جایگشتی حل مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی مدلسازی مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی دانلود پایان نامه نرم افزار دانلود پایان…

  • اصول تمرینی برای کوهنوردی

    اصول تمرینی برای کوهنوردی کوهپیمایی ورزش کوهنوردی سیستم های انرژی زا برای کوهنوردی اصول تمرینی برای کوهنوردی عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی مورد نیاز دانلود…