مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

برند
عناصر برند
برندهای مقلّد
تصویر برند
قصد خرید
تاریخچه برند
منشور هویت
پایان نامه مدیریت بازرگانی

رفتن به سایت اصلی

 

مقایسه اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی

فهرست مطالبفصل اول.. 11-1-مقدمه. 21-2- ضرورت و اهمیت انجام تحقیق.. 31-3-بیان مسئله. 31-4-قلمرو تحقیق.. 51-4-1- قلمرو موضوعی تحقیق.. 51-4-2- قلمرو مکانی تحقیق.. 51-4-3- قلمرو زمانی تحقیق.. 51-5-اهداف تحقیق.. 61-6- سؤال تحقیق.. 61-6-1– سؤال اصلی.. 61-6-2- سؤال های فرعی.. 61-7- فرضیه­های تحقیق.. 71-8- تعریف واژه­های کلیدی.. 71-8-1- تعریف مفهومی واژه­ها 71-9- خلاصه فصل.. 10فصل دوم.. 112-1- مقدمه. 122-2- قصد خرید.. 142-3- هویت برند.. 182-3-1- کلیات… 182-3-2- تاریخچه برند.. 192-3-3- از عصر تولیدگرایی به عصر برندمحوری.. 192-3-4- اهمیت برند.. 202-3-5- تعریف برند.. 222-3-6- فرآیند ایجاد برند.. 232-3-7- وجوه برند.. 242-3-7-1- برند دستاورد مجموعه­ای از رفتارهاست… 242-3-7-2- برند تنها در ذهن ماست… 242-3-8- ساختار برند.. 252-3-8-1- ساختار مشهود. 252-3-8-1- ساختار نامشهود. 252-3-9- مفهوم هویت برند.. 262-3-10- دیدگاه­های مختلف درباره­ ی هویت برند.. 272-3-11- ابعاد هویت… 272-3-12- منشور هویت… 282-3-12-1- پیکر. 282-3-12-2- شخصیت… 292-3-12-3- فرهنگ….. 312-3-12-4-رابطه. 312-3-12-5- بازتابش…. 322-3-12-6- خودانگاره. 322-3-13- منابع هویت برند.. 332-3-13-1- کلیات… 332-3-13-2- معیارهای انتخاب عناصر برند.. 332-3-13-3- نام برند.. 342-3-13-4- URL. 352-3-13-5- لوگو و نماد. 362-3-13-6- کاراکترها 382-3-13-7- شعار. 392-3-13-8- طنین.. 392-3-13-9- بسته­بندی.. 402-4- تصویر برند.. 412-5- تعریف کیفیت ادراک شده. 442-5-1- مفهوم ارزش از دیدگاه­های متفاوت… 442-5-1-1- مفهوم ارزش درک شده مشتری.. 452-5-1-2- مؤلفه­های ارزش از دید مشتری.. 482-5-1-3- چارچوب وسیله-نتیجه. 482-5-1-4- چارچوب مؤلفه­های ارزش…. 502-4-1-5- چارچوب نسبت هزینه- منفعت… 512-4-1-6- ابعاد كلیدی ارزش…. 532-6- برند مقلّد.. 552-5-1- انواع تقلید از برند.. 572-6- ملاحظات حقوقی در بحث برندسازی.. 582-6-1- مبحث علائم تجاری در حوزه­ی نام­ها 592-6-2- مباحث علائم تجاری در حوزه بسته­بندی.. 602-7- تحقیقات مشابه داخلی و خارجی.. 612-7-1- مطالعات انجام شده در داخل کشور. 612-7-2- مطالعات انجام شده در خارج کشور. 772-8- جمع­بندی پیشینه تجربی.. 892-8-1- جمع­بندی پیشینه­های تجربی داخلی.. 892-8-2- جمع­بندی پیشینه های تجربی خارجی.. 979-2- خلاصه فصل.. 103فصل سوم.. 1053-1- مقدمه. 1093-2- الگوی مفهومی تحقیق و فرضیه­ها 1093-3- روش تحقیق.. 1113-4- جامعه آماری.. 1113-5- حجم نمونه و روش نمونه‌گیری.. 1123-6- روش گردآوری داده‌‌ها 1133-6-1- مطالعات کتابخانه­ای و اینترنتی.. 1133-6-2- پرسشنامه. 1133-6-2-1- شرح پرسشنامه. 1133-7- انتخاب برند.. 1143-8- روایی ابزار پژوهش…. 1173-9- پایایی ابزار پژوهش (قابلیت اعتماد). 1173-10- ابزارها و روش­های تجزیه و تحلیل داده­ها 1183-11- خلاصه فصل.. 118فصل چهارم.. 1194-1- مقدمه. 1204-2- ویژگی­های جمعیت شناختی پاسخ­دهندگان و جامعه­آماری.. 1204-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت… 1204-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 1214-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل.. 1224-3- تحلیل استنباطی داده­ها 1234-3-1 – مدل­های اندازه­گیری.. 1244-3-1-1- مدل اندازه­گیری نام برند.. 1244-3-1-2- مدل اندازه­گیری لوگو و نماد. 1264-3-1-3- مدل اندازه­گیری کاراکتر. 1284-3-1-4- مدل اندازهگیری شعار و طنین.. 1304-3-1-5- مدل اندازه­گیری بسته­بندی.. 1324-3-1-6- مدل اندازه­گیری تصویر برند.. 1344-3-1-7- مدل اندازه­گیری ارزش درک شده. 1354-3-1-8- مدل اندازه­گیری قصد خرید.. 1364-3-2- آزمون همبستگی بین متغیرهای پژوهش…. 1374-3-3- آزمون فرضیات تحقیق.. 1384-3-3-1- آزمون الگوی مفهومی پژوهش با استفاده از مدل­یابی معادلات ساختاری.. 138    4-3-3-1-5- نتیجه آزمون مدل نهایی.. 1434-3-3-2- آزمون ویلکاکسون.. 1444-4- خلاصه فصل.. 147فصل پنجم… 1485-1- مقدمه. 1495-2- مرور مختصر بر روند پژوهش…. 1505-3- یافته­ها 1505-3-1- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون مدل معادلات ساختاری.. 1505-3-2- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون ویلکاکسون.. 1525-4- بحث و نتیجه­گیری.. 1525-5- پیشنهادات کاربردی.. 1575-6- محدودیت­های پژوهش…. 1595-7- پیشنهادات برای پژوهش­های آتی.. 159فهرست منابع و مأخذ.. 161منابع فارسی.. 162منابع خارجی.. 168ضمائم و پیوست­ها. 175

 

ضمائم و پیوست¬ها 175

پیوست1) پرسشنامه پژوهش 176

پیوست2) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون آلفای کرونباخ 182

پیوست3) همبستگی بین متغیرهای پژوهش 182

پیوست4) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون ویلکاکسون 183

پیوست5) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند اصلی پژوهش 185

پیوست6) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند مقلّد پژوهش 190

پیوست7) خروجی آزمون کلموگروف اسمیرنف 191

پیوست8) جدول کرجسی و مورگان و نیز کوهن 193

پیوست9) متن مصاحبه با خبرگان 193

پیوست1) پرسشنامه پژوهش 176

پیوست2) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون آلفای کرونباخ 182

پیوست3) همبستگی بین متغیرهای پژوهش 182

پیوست4) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون ویلکاکسون 183

پیوست5) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند اصلی پژوهش 185

پیوست6) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند مقلّد پژوهش 190

پیوست7) خروجی آزمون کلموگروف اسمیرنف 191

پیوست8) جدول کرجسی و مورگان و نیز کوهن 193

پیوست9) متن مصاحبه با خبرگان 193

چکیدهامروزه برند و نام تجاری یكی از مهم­ترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت­ها قرار دارد. برند، جزء جدانشدنی راهبرد بازاریابی شركت است و به­طور روزافزونی به­عنوان تنها دارایی مهم و منبع تمایز مورد توجه قرار می­گیرد. بدین ترتیب برندهای قوی، ارائه­دهنده­ی سود بیشتر همراه با ریسك كمتر به سهامداران هستند. از طرفی تقلید از برند یک استراتژی بازاریابی سودآور بر پایه­ی استفاده از شباهت­ها (بسته بندی، طراحی، نام برند، تبلیغات و غیره) به­منظور تسهیل پذیرش برند به­وسیله­ی مصرف­کننده است. برندهای مقلّد با تقلید از هویت برندهای اصلی، قصد ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ارزش درک شده مثبت از محصول توسط مشتریان را دارند، تا از این طریق بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند. لذا هدف این پژوهش اندازه­گیری میزان تأثیرگذاری هویت برند بر قصد خرید برندهای اصلی و مقلّد و همچنین موفقیت برندهای مقلّد در تقلید عناصر برندهای اصلی با توجه به نگرش دانشجویان دانشگاه مازندران است. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه مازندارن است. از نمونه­گیری طبقه­ای متناسب برای نمونه­گیری استفاده شد. حجم نمونه 389 نفر تعیین شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای سنجش متغیرهای هویت برند، تصویر برند، ارزش درک شده و قصدخرید استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی حاکی از داشتن روایی سازه پرسشنامه است. پایایی کل پرسشنامه­ با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ در دو برند اصلی و مقلّد به ترتیب 95/0 و  94/0 تعیین شد. داده­ها با استفاده از نرم­افزارSPSS20 و AMOS18 مورد آزمون قرار گرفت. فرضیه­های پژوهش با استفاده از آزمون­های مدل­سازی معادلات ساختاری و آزمون ویلکاکسون، مورد بررسی قرار گرفت. یافته­های پژوهش حاکی از آن است که هویت برند، اثر معناداری بر تصویر برند و ارزش درک شده در دو برند اصلی و مقلّد دارد. همچنین تصویر برند و ارزش درک شده اثر معناداری بر قصد خرید در دو برند داشته است. در نهایت مدل پژوهش مورد تایید قرار گرفت. همچنین آزمون ویلکاکسون، نشان داد که مصرف­کنندگان هویت، تصویر برند و ارزش درک شده ی برند اصلی را در مقایسه با برند مقلّد مثبت­تر ارزیابی می­کنند.

 

 

 

 

  • دانلود مقاله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180ms

    دانلود مقاله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180ms بزرگنمایی زلزله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله خاک رسی نرم با موج برشی 180ms اثر ساختگاه در طراحى سازه هاى مقاوم اثر ساختگاه بر بزرگنمایی…

  • سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی کاربرد آن در دانشگاه ها

    سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی کاربرد آن در دانشگاه ها سیستم هزینه یابی هزینه یابی بر مبنای فعالیت سیستم مدیریت هزینه در سازمان کاربرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بخش آموزش دانلود پایان نامه بکارگیری هزینه…

  • بررسی اقوال و نظرات مختلف در مورد مرور زمان

    بررسی اقوال و نظرات مختلف در مورد مرور زمان تعریف مرور زمان مرور زمان چیست مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ نقد مرور زمان‌ كیفری‌ مرور زمان در فقه‌ سنت مرور زمان کیفری در فقه‌ امامیه دانلود پایان نامه مرور…

  • مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان

    مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان مولفه های فناوری اطلاعات عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان ابزارهای فناوری اطلاعات پایان نامه فناوری اطلاعات دانلود پایان نامه فناوری…

  • خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده

    خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل حميرا مشيرزاده رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده شامل 39 صفحه…

  • بررسی خوردگی الكتروشیمیایی

    بررسی خوردگی الكتروشیمیایی خوردگی چیست؟ گالوانیك الكتروشیمیایی اكوستیك امیشن عوامل موثر در خوردگی فلزات دانلود مقاله بررسی خوردگی الكتروشیمیایی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته شیمی fileina فروشگاه…

  • مطالعه تطبیقی تاثیر غرر در معاملات در حقوق ایران،مصر و فرانسه

    مطالعه تطبیقی تاثیر غرر در معاملات در حقوق ایران،مصر و فرانسه مفهوم غرر غرر در معاملات مفاهیم مشابه غرر تاثیر غرر در معاملات تاثیر غرر در معاملات در حقوق ایران تاثیر غرر در معاملات در حقوق مصر تاثیر غرر در…

  • مقاله بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی

    مقاله بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر…

  • پاورپوینت و ارائه کامل مدیریت زنجیره تامین SCM

    پاورپوینت و ارائه کامل مدیریت زنجیره تامین SCM تعریف مدیریت زنجیره تامین تاریخچه مدیریت زنجیره تامین تفاوت مدیریت زنجیره تامین و لجستیک حوزه های مدیریت زنجیره تامین هماهنگی در زنجیره تأمین و نقش IT اطلاعات و اهمیت آن در زنجیره…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری روانشناختی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری روانشناختی مبانی نظری تاب آوری روانشناختی پیشینه تاب آوری روانشناختی دانلود مبانی نظری تاب آوری روانشناختی پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی ادبیات نظری تاب آوری روانشناختی فصل دوم پایان نامه تاب آوری روانشناختی…